Aptauja: Gandrīz puse Latvijas jauniešu bankas pakalpojumus visbiežāk izvēlētos saņemt tikai viedtālrunī

Gandrīz puse jeb 49% Latvijas jauniešu vecumā no 18 līdz 24 gadiem bankas pakalpojumus labāk saņemtu tikai viedtālrunī, secināts bankas “Citadele” un pētījumu centra SKDS veiktajā aptaujā. Aptauja arīdzan parāda, ka 60% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka bankas pakalpojumu lietošana attālināti palīdz ietaupīt laiku.

Atbilstoši aptaujas datiem, gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju jeb 45% izvēlētos kļūt par bankas klientu un pieteikties maksājuma kartei, izmantojot tikai savu viedtālruni. Turpretī 35% to neizvēlētos. Aplūkojot atbildes dažādās iedzīvotāju grupās, vērojams, ka, pieaugot iedzīvotāju vecumam, samazinās to iedzīvotāju īpatsvars, kas izvēlētos kļūt par bankas klientu un pieteikties maksājumu kartei izmantojot tikai savu viedtālruni, turklāt sākot no 55 gadu vecuma tas ir ievērojami mazāks nekā jaunāku iedzīvotāju vidū.

Tāpat pētījums parāda, ka visbiežāk iedzīvotāji ar banku sazinās, tiekoties klātienē (35%), kā arī pa telefonu (27%). Vispopulārākais iemesls, kāpēc iedzīvotāji izvēlētos satikt bankas darbinieku klātienē ir tāpēc, lai iegūtu konsultāciju par bankas pakalpojumiem (51%), atvērtu bankas kontu (39%), pietiktos aizdevumam (27%) vai noformētu līzingu (22%).

“Nevienam nav noslēpums, ka banku nozare pēdējo gadu laikā ir strauji mainījusies. Ja kādreiz klientu apkalpošanā dominējošās bija fiziskas filiāles un vēlāk arī telefonbanka un internetbanka, tad šobrīd par jaunu līderi izvirzās pakalpojumi, kurus var saņemt viedtālrunī. Piemēram, no visiem Baltijas iedzīvotājiem aptuveni 10% šobrīd ir tādi, kas izvēlas bankas pakalpojumus lietot tikai viedtālrunī. Vienlaikus arī nav pamats satraukumam, ka nākotnē varētu izzust banku filiāles, jo ir liela daļa iedzīvotāju, kas joprojām priekšroku dod bankas filiāles apmeklējumam klātienē,” saka Vladislavs Mironovs, bankas Citadele valdes loceklis.

Savukārt 1. februārī norisinājās bankas Citadele organizētā diskusija “Digitālā revolūcija bankās: vai iedzīvotāji ir gatavi filiālei kabatā?”. Tajā secināts, ka arvien vairāk uzņēmumu piedāvā digitālus pakalpojumus, turklāt priekšplānā izvirzās mobilais telefons. Tam iemesli ir drošība, jo līdz ar tehnoloģiju ieviešanu ir daudz vieglāk atpazīt krāpniecību, gan tā ir arī iespēja efektivizēt izmaksas. Savukārt patērētājiem šie pakalpojumi nereti ir ērtāki. Piemēram, šodien banka Citadele prezentēja iespēju kļūt par bankas klientu izmantojot bankas mobilo lietotni, uztaisot selfiju jeb pašbildi un neapmeklējot bankas filiāli – izgatavoto “X smart” maksājumu karti piegādā bankas darbinieks klientam ērtā vietā un laikā. Vienlaikus fiziskās bankas filiāles nekur nepazudīs – tehnoloģiskajiem risinājumiem nepiemīt empātija un radošums, kas piemīt cilvēkiem un ir tik svarīgi klientu apkalpošanā.

Klienta apkalpošanas klātienē nozīmīgumu parāda arī tas, ka šogad banka Citadele jau ceturto reizi ir atzīta arī par banku ar labāko klientu apkalpošanas servisu Latvijā, ko veicis uzņēmums “Dive”.

Latvijas iedzīvotāju aptauju pētījumu centrs SKDS veica 2018.gada novembrī, aptaujājot 1005 respondentus visā Latvijā.

Pievienot komentāru