Kas notiks ar tavu organismu, ja dienā apēdīsi vismaz 3 banānus?

Mēs mīlam ēst banānus, bet vai šī apsēstība ir laba priekš mums?! Veicot sīkāku izpēti, jāsaka – jā. Pēc veiktajiem pētījumiem, tika noskaidrots, ka maģiskais skaitlis ir 3. Apēdot 3 banānus dienā tu uzņem 1500mg kālija un vairumu veselības labumu. Kādi ir šie labumi – par to lasi šajā rakstā.

 

1. Banāni palīdz samazināt augstu asinsspiedienu. Pētījumi liecina, ka pat ar tik vienkāršu ārstēšanas metodi kā ‘’3 banāni dienā’’, ir iespējams ievērojami samazināt asinsspiedienu. Vidēja izmēra banānā ir apmēram 442mg kālija, un tajā tik pat kā nav nātrija. Kālija pārsvars šajās ‘’kālija un nātrija attiecībās’’, palīdz neitralizēt asinsspiediena paaugstināšanās efektu, kas ir novērojams, ja uzturā uzņemam nātriju (sāli) saturošus ēdienus.

 

2. Banāni uzlabo gremošanu. Banāniem ir augsts šķiedrvielu saturs – gan šķīstošo, gan nešķīstošo. Šķiedrvielas ir ļoti svarīga uzturviela, jo tās palīdz regulēt vielmaiņas ātrumu, un vajadzības gadījumā to palēlināt. Apēdot banānu tu ilgāk jutīsies paēdis, kā arī tas var palīdzēt aizcietējumu vai caurejas gadījumā. Vienkāršs triks, ko atcerēties – ja ciet no šķidras vēdera izejas, ēd banānus, kas ir dzeltenā krāsā un, iespējams, pat ar zaļganu nokrāsu banāna galos. Bet, ja ciet no aizcietējumiem vienmēr ēd banānus, kuriem sāk parādīties brūni punktiņi – tas liecina, ka banāns sāk nogatavoties un tajā esošā ciete pārtop par cukuru. Zaļos banānos esošā ciete padara vēdera izejas saturu cietāku, bet gatavos banānos esošā cukura un šķiedrvielu komplekts palīdz vēderizejas procesu paātrināt.

 

3. Banāni uzlabo kardiovaskulāro veselību. Ēdieni, kuri ir bagāti ar šķiedrvielām palīdz uzlabot kardiovaskulāro veselību un banāni, kā jau iepriekš noskaidrojām, ir pilni ar šķiedrvielām. Banāni palīdz samazināt kardiovaskulāro un koronāro slimību risku. Tajos esošās šķīstošās šķiedrvielas, ir it īpaši saistītas ar šo veselības ieguvumu. Veselīga, vitamīniem, minerālvielām un antioksidantiem bagāta ēdienkarte palīdzēs nodrošināt visu tavam ķermenim nepieciešamo. Nogarnē to ar banānu vai diviem, un tu iegūsi papildus 8 gramus šķiedrvielu un vitamīnu.

 

4. Banāni palīdz radīt jaunas šūnas. Banāni ir bagāti ar vitamīnu B6. Apēdot vienu banānu dienā, tu būsi uzņēmis 20% no dienā nepieciešamās B6 vitamīna normas pieaugušam cilvēkam. B6 vitamīns palīdz ķermenim izstrādāt insulīnu, hemoglobīnu un aminoskābes, kas nepieciešamas, lai radītu veselīgas šūnas. Šis vitamīns palīdz arī antivielu radīšanā, kuras nepieciešamas, lai radītu optimālu atbalstu imūnsistēmai. 

Avots: lifehack.org

Iesaki šo rakstu citiem!
loading...

Pievienot komentāru